Saturday, April 7, 2007

jeg ser gult

Det gjør nesten fysisk vondt.. Jeg har så lyst til å være på et fjell med masse snø, solen skinner og du blir litt solbrent på nesa, kvikklunsj og appelsin i sekken, og en flaske med solo må være med også. Det kribler i beina av å tenke på å sette utfor en bakke og suse nedover og kjenne snøføyken i ansiktet. Sliten og fornøyd sitter vi foran peisen om kvelden, så trøtt man bare kan bli etter å ha vært ute i snøen en hel dag. På bordet står påskeegg med masse snop i, og på dagen fortærte vi en herlig påskefrokost med egg og ferskt brød.

Det er litt selvpining å tenke på den perfekte påskestemningen,men jeg klarer ikke la være når jeg sitter her og løser påskenøtter på nettet,og sudokuheftet ligger godt plassert på fanget. Da savner man den urnorske hyttepåsken ganske så kraftig. Og gleden over å være hjemme igjen snart er enda større:)

Neste påske skal jeg på fjellet. Det norske fjellet. Og bagasjen skal være 30% klær, 70% kvikklunsj

2 comments:

Silje C said...

hihi.. du e no skjønn! Her har du en perfekt mulighet til å oppleve the american dream peachen også maler du den norske påsken rosengul.. Skal si deg en ting at på fjellet i år var det storm og trafikkkaos hele veien.. noen mennesker måtte sitte i bilen sitt et døgn fordi de var dum nok til å dra på fjellet.. og da hjelper det ikke med kvikklunsj på humøret skal jeg si deg! ;-)
Jeg skal til syden neste påske, basta! Kanke du bli m på d istedet. margaritas i påskeegg..? kvikklunsj fondue.. steike speilegg på svaberget.. lese påskekrim på stranden.. spionere på lokalbefolkningen og lage vår egen påskekrim.. leke påskeharer i playboykostyme(NOT!!!).. Nyte en peach under en palme. fantastisk:)
Goood klemm til deg tinemor!! Du er en fantastisk jente! Gleder meg til å være med deg igjen! Syng, le og kødde! Blir så bra! klemklemklemeklem

Tine Merethe Hoffsbakken said...

Å søte du!!Men jeg skal fortelle deg en ting,her har de nesten ikke påske.Den kan hvertfall ikke måle seg med norsk påske! Jeg måtte til og med på skolen på skjærtorsdag!hæ,hva er det for no tull??!! Det skal sies at din alternative sydenpåske hørtes ganske forlokkende ut,så jeg skal så definitivt vurdere det. Nå er det bare 28 små dager til jeg kommer hjem til kjære Oslo!O lykke!!!!Da blir det hæla i taket,tenna i tapeten, og henna på tæskeln;) Alexander feirer bursdag den 12,så da blir det stor fest.he he,nå har ikke han sagt noe om hva som skjer da,men jeg tar meg friheten til å innvitere deg;)klemmepå!!