Tuesday, March 27, 2007

vår avbrekk(eller spring break hvis du vil)


16 mars var dagen da vi endelig skulle få en velfortjent ferie fra skolemas og kjas,og ikke minst en sjanse til å komme seg vekk fra Minneapolis. Ja,jeg var litt lei den byen! Så,torsdag var siste dag med skole,og på fredag hadde jeg bare et møte med veilederen min på formiddagen før jeg kunne konsentrere meg om å vente på at Alexander skulle lande i seks-tida.

Ja,det var liksom det som var meninga da. Men den gang ei. Tidlig på fredagen så jeg på værvaslingen at det var en snøstorm på vei inn til østkysten.Jippi var vel ikke det første ordet som slo meg. Så dagen gikk i grunn med til å følge med på nettet på flyforsinkelser. Først så det i grunn greit ut. En time eller to forsinkelser var jo greit,vi skulle bare rekke et tog på lørdagsmorningen,så jeg var ikke merkbart bekymret. Etterhvert skjønte jeg at det var grunn til å bli litt bekymret. Alexander skulle lande i New York ca kl 14 lokal tid. En liten tid senere tikket det inn en melding som kort gjennomfortalt inneholdt beskjed om at flyet hans videre var innstilt så det var ikke noen vits i at jeg kom på flyplassen for å møte han. Jippi var ikke det første ordet som slo meg da heller,det var nok mer sånne ord jeg egentlig skal si som hadde lyst til å krype opp stemmebåndet og ut av munnen min på det tidspunktet(jepp,det kan du bande på!). Det jeg ikke visste der og da var det var ikke bare flyet til Alexander som var kanselert,nei da,faktisk så var alle flyplassene i new york stengt! Mhm,stenkt ja.Var det ingen som har litt styring over været som fikk med seg at her satt det ei og venta på en som hun hadde ganske så lyst til å se etter 8 uker fra hverandre??Tydeligvis ikke i dette tilfelle.

Vel,snø er snø tenkte jeg da,det kan vel ikke være SÅ ille?Men jeg burde jo ha visst av erfaring at her i usa så funker ikke ting så bra når det kommer snø ned fra himmeln. Det er bare noe med at de ikke klarer å få til å funke så fort det blir litt hvitt på bakken. Siden Alexander sin telefon ikke funka så måtte jeg bare vente på at han skulle ringe. Og det gjorde han endelig etter noen lange timer. Da hadde han fått beskjed om han kunne være heldig å få fly til minneapolis lørdag morgen.Yes,det er jo ikke så ille.Da var det bare å avbestille togbilletter og bestille flybilletter til chicago i stede. Lørdag morgen ringte telefonen. Ingen fly til Minneapolis for Alexander.Tidligste å håpe på å komme seg fra New York var mandag morgen..Hallo?!?!?Vi har en ferie planlagt her!!!!! Så lørdag dro jeg til flyplassen for å se om jeg kunne få en billett til new york,det var ikke snakk om at jeg skulle vente helt til mandag! Jeg fikk billett til new york,på søndag..Den kosta meg 5500 kroner..!PHEW!!!Men det var verdt,eller hva?:) Så i stede for Chicago og Nashville ble det litt over 5 dager i New York på oss.Og det er jo ingen dårlig ertsatning det.Jeg merka i grunn at det ikke var så viktig hvor vi var hen. Tid fikk vi sammen,selv om det ble kortere enn planlagt. Chicago og Nashville kan vi alltids se en annen gang!

Og nå er det bare 44 dager til jeg reiser hjem! Gleder dere dere til det eller??=D Da skal jeg leve livet i Oslo igjen.Det skal bli heerlig! Er en god del skole å gjøre før den tid da..Men med mye å gjøre går tida fort. Det er virkelig sant som det sies: borte bra,men hjemme BEST!

2 comments:

Alex said...

Nesten litt rart å lese igjennom det her. Minner meg svært mye om harde flyplassgulv, dårlig utvalg mat, gå på do med ryggsekk og bag og kø kø kø køer så langt øyet rekker. Heldigvis koste vi oss fælt i NY. Chicago og Nashville skal inntas...før eller senere! :)

Tine Merethe Hoffsbakken said...

det var litt rart å skrive det og..Jeg fikk liksom ikke skrevet hvor vondt jeg hadde det av deg da,det hørtes jo ut som det bare var synd på meg,noe det jo var,men ingenting sammenlignet med deg!takar!!!jepp,new york var bra:)eneste jeg syns er litt synd er at vi ikke fikk reise noe sted sammen,jeg hadde jo gleda meg stort til 8 timer på tog sammen med deg.kanskje vi skal ta en togtur i norge i sommer?;)