Thursday, March 1, 2007

SNØØØØ!

Det her hadde vært et veldig mye bedre innlegg hvis jeg hadde hatt kabelen til kamerat mitt så jeg fikk lagt ut bildene mine,men det får vente til en annen gang. Jeg får heller bruke min fantastiske evne til å gi billedlige forklaringer.
Okei,vi har fått litt snø i det siste da. Nærmere 1 meter faktisk. I dag og i løpet av morgendagen er det venta ca 60cm med snø.Det er en del det. Og man kan jo ikke bare sitte å se på at sånne ting skjer! Så når vi fant ut alle timer var avlyst i dag på grunn av været fant vi ut at vi måtte komme oss ut i snøen å leke! Vi hadde ikke noe å ake på så da måtte vi improvisere ganske kraftig. På veien ut fant vi en haug med søppelposer,det kan jo funke. Men vi fant ut at vi trengte noe som kunne gi oss litt mer fart,så vi gikk innom kafeterian og "lånte" 5 matbrett.Det viste seg å fungere helt ypperlig som akebrett! Nå skal det sies at Minnesota er ikke staten som er kjent for bratte bakker akkurat,så vi måtte igjen improvisere litt. Siden det har kommet så mye snø så har de måkt masse,og sånt blir det bakker av.Så vi fant oss noen snøhauger å akte ned med matbrettene våre.Det funka en stund,men vi ble snart sultne på mer fart. Turen gikk ned mot elva hvor vi visste det var bedre bakker,men litt mer risikabelt pga trafikk,og ja,en elv uten is. Men plutselig kom vi på at det er jo trapper som går ned langs elva! Konge! Og det funka veldig bra! Litt skummelt i starten,for selv om det er mye snø ville du fortsatt få en smule vondt i rumpa hvis du ikke holdt ordentlig fast på brettet. Gøy var det! Som sagt så har jeg bilder,men det får la vente på seg... Etter en stund måtte vi videre syns vi,men vi fant ikke noe bedre enn trappene,så det ble å finne turen hjem. På hjemveien ble det en tur innom Bruegers, som stengte kl 18 i dag også på grunn av været.Vi var der 5 på seks,og spurte om vi kunne få noen bagels når de hadde stengt,for vi visste at de bare kastet de etter stengetid uansett. Resultatet var 2 (!) bæreposer med med bagels! wohoo!! gjett om det ble fest i stua!! free food rocks!! okei,sorry,men det var ganske action å få så masse gode bagels... Nå holder vi på å sovne alle sammen etter en overdose med snø og frisk luft..

2 comments:

Alex said...

Jeg vil ha mer! Ikke snø altså, men innlegg...he he

Tine Merethe Hoffsbakken said...

ja ja,ikke mas! det har liksom ikke skjedd så veldig mye spennende i helga da skjønner du:)