Monday, February 26, 2007

Oscar

79 år med utdeling av denne guldukka.Jeg har riktig nok bare vært på denne jord 22 av de,men det har gitt meg en del sjanser til å få med meg dette fenomenet. Helt fram til nå har jeg aldri fått med meg showet,men hva er vel bedre enn å utnytte sjansen når jeg er i godeste US and A. Så i kveld etter jobb har jeg sitti og sett på oscarutdelingen. Ting har vært i gjære i flere dager,en i kveld var da kvelden for selve utdelingen,og kl 19.30 lokal tid var ballet i gang.Og jeg må si at jeg likte det ganske så godt. Det var humor,det var tårer,det var fantastisk musikk,og vidunderlige bilder. Man glemmer lett alle som står bak de filmene man liker fordi skuespillerne får all tida i rampelyset. Vel,i kveld fikk de sjansen til å bli anærkjent de som også er bak kameraet,på alle mulige måter.

Det her ble litt alvorlig kjenner jeg,men det var så mange filmer som virket veldig bra,men jeg har aldri hørt om de fordi de er ikke de typiske bluckbusterne du ser trailere for 1 år før de kommer på kino.Jeg tenker vel at det er verdt å gå litt utenom boksen og se noe som ikke ALLE andre har sett og vil se.

Alle (nesten) har takketalene klare i annledning oscar,og i denne anledning vil jeg takke Roger for å sitte med meg og dele store oscarøyeblikk.Takk

5 comments:

Alex said...

Oscar er noe ganske annet enn Amandafestivalen kan en si. Jeg må ærlig inrømme at jeg blir litt fasinert av evnen de har til å feire seg selv og andre som har gjort en god jobb, og jeg som har en smule interesse for estetikk må jo si at jeg blir fasinert av all den pryden som er!! De kan det med å være flashy og eller sjokkere. Godt du får oppleve the real deal of American culture!
Alex

Silje C said...

for ikke å si alle andre såkalt store prisutdelinger vi har i norge, kanskje uten om fredsprisen, men den toppes jo til de grader av den svneke nobelfesten.. vet ikke jeg. oscar høres hvertfall utrolig kult ut:):)

Sanka said...
This comment has been removed by the author.
Sanka said...

Jeg ma si at jeg virkelig likte den 79. Oscarutdelingen. Som du sier sa er det en sjanse for alle bak kameraene til a bli hedret. 2 personer skilte seg i min mening spesielt ut. Komponisten Ennio Morricone, og Forest Whitaker. Nar man sa det imponerende lange resymeet av vakker musikk over mange ar, og det nesten gratende ansiktet til Morricone nar han mottok statuen, ja da folte man virkelig at man bevitnet noe spesielt. Nar det gjelder Whitaker, sa har jeg lenge vert en stor fan. Han har vert med i en rekke filmer, og han har en utstraling og en karakter som er helt spesiell. Det var pa tide at han ble annerkjent.
For en kveld!
Videre sa foler jeg meg skikkelig beaeret over at du husket meg i takketalen din. det var en ere!

Silje C said...

hva sto det i den du slettet???? klemzz