Saturday, February 24, 2007

Kom mai du skjønne milde

Jeg trodde det var blitt vår i Minneapolis. For 3 uker siden hadde vi forskrekkelige 32 minusgrader her,men den siste uka har snøen smeltet bort,fuglene har gitt fra seg et lite kvitter nå og da,og sola har faktisk varmet såpass at det har vært varmt å gå ute med vinterjakka på. "Endelig" tenkte jeg,nå blir det vår og varmere,lengre dager,og ting blir generelt lettere. Men nei. I natt våknet jeg opp til et voldsomt leven ute.. Jeg skjønte ikke helt hva det var,men etterhvert gikk det opp for meg at det var vinden som ulte noe kraftig! Vel,vind er i for seg greit,men i morges titta jeg ut og så SNØ!!Neeei!! Og det har snødd i ett sett siden det. Nå er det vel det vi kan kalle snøstorm ute,og jeg tror det har kommet ca 20 centimeter i løpet av dagen. Skal vel ikke klage,for jeg hører det ikke er noe særlig til vår hjemme heller,men jeg vil ha vår her!! Jeg er faktisk i et annet land,jeg trodde norge hadde den lengste vintern som finnes,men tydeligvis ikke. Jeg fikk vite i dag,skrekk og gru,at mars er den måneden med mest snø i Minnesota..Uff..Som jeg gleder meg til mai!

1 comment:

Silje C said...

det gjør jeg også! og ikke minst til juni og sommerferie! vil grille i parken, spille volleyball, spise reker, ha et slag boccia, spille fotball, bade, sole meg, lese bok, svette selv om jeg bare har bikini, ha det godt rett å slett.. aaaaa! jeg vil ikke ha vinter og brøytebiler utenfor vinduet. stor kald klem til deg i kalde usa fra meg i kalde norge. kulde suger. selvom det kan være kos også. men nå er jeg lei.