Thursday, February 15, 2007

Mitt usa-liv

Ja,for de som ikke visste det er jeg da for tiden i vakre Minnepaolis, Minnesota,US and A. Her har jeg vært i et halvt år faktisk,så hvis du ikke har savna meg enda så er det vel ikke så farlig..

Jeg tenkte jeg skulle vise dere litt hvordan livet her på Augsburg College og i Minneapolis og USA forøvrig arter seg,så litt bilder er vel på sin plass.
Dette er da deler av min nydelige skole(egentlig ikke så nydelig,men dåg). Dette er nærmere bestemt biblioteket vårt,hvor jeg må innrømme at jeg har brukt ganske mange timer av mitt opphold her...


Dette har vel mer med livet ellers i usa å gjøre:) Var i sånn gøy fornøyelsespark vet du,og der har de mange moro saker og ting,blant annet denne heller ganske store berg og dalbanen,hvor jeg faktisk var vektløs opptil flere ganger(det bør prøves,en ganske frigjørende følelse)

Altså,ja,vi har cheerleadere,men nei,de er ikke som de du ser i "bring it on",eller andre store kvalitetsfilmer. De vi har er heller labre,og jeg kan skryte på meg at jeg kan kanskje alle heiaropene dems. De går noe som det her; Go Auggies,go go Auggies. For ikke å nevne den kjente; Go White,Go Maroon,Go White,Go Maroon. Ja,helt riktig,de suger.Men denne blide jenta var den flinkeste av de alle,og helt riktig,norsk som en boks med staburet leverpostei



Er det noe amerikanerne kan så er det å spise.Spise mye,og fort. Å spise et måltid i kantina på skolen er det nærmeste jeg kommer en foringsstasjon for dyr. Vi står i kø for å komme inn,for å få matfat,for å få mat på tallerkenen,for å ta bestikk,for å få noe å drikke.Når vi har fått vår porsjon setter vi oss fint ned og spiser maten vi fikk servert. Men da plutselig skjer det noe vi nordmenn ikke helt skjønner. Det er visst en evig konkurranse dette.se hvor fort du klarer å spise 1 pizzastykke,1 porsjon med pasta,litt fries,en cheesburger,2 sjokoladekjeks,og topp det hele av med 2 glass med Mountain Dew og 1 glass med H-melk.MMMMM!

1 comment:

Anonymous said...

You write very well.